Du er meget mere

...end dit brand. Og dit (selv)værd skal ikke afhænge af - eller måles på antallet af dine følgere og likes, hvor meget ros dit seneste arbejde modtager, eller kritikken fra en kunde. 

Men det er ret nemt at blande tingene sammen. Det er faktisk ret ofte at man som selvstændig og kreativ kan falde i - og knytte sin identitet meget tæt sammen med sit brand,  Måske fordi de smukke og redigerede (!) billeder vi dagligt scroller igennem på Instagram og sociale medier hurtigt bliver det vi spejler os i hos hinanden og at den redigerede virkelighed nemt bliver til en "sand" repræsentation. I hvert fald hvis vi ikke lige husker at stoppe op og huske at vi er meget mere end en række billeder på en skærm. 

Når jeg scroller gennem min portfolie og instagram er den fuld af glade farver og forholdsvis struktureret. Samtidig fortæller jeg en masse om det at starte op, giver inspiration og alt det positive ved at være selvstændig - det ligner egentlig at jeg har meget godt tjek på det hele. Betyder det så at jeg er en positiv, farverig, tjekket og struktureret person ? Måske. Måske ikke.  

Pointen er blot at huske sig selv og måske hinanden på - at bag alle de billeder vi sender i hovedet på hinanden sidder rigtige mennesker. Langt fra perfekte, rodede, komplekse og ægte mennesker. Min "yndlingsfarve" er forresten sort, jeg er et rodehoved (og ikke spor struktureret) og så er der sikkert mange af de nørdede ting jeg synes er nice som andre synes er lame.

Og det er fint fordi jeg er ikke mit brand. Mit brand er det jeg sælger - ikke hvem jeg er. Og ja jeg håber selvfølgelig at jeg kan inspirere andre til at starte op som selvstændige og at flere vil kaste sig ud i at nørde med web men meget mere siger min Instagram profil ikke om mig som person. 

Så husk: du er meget mere end dit brand og du er meget mere end hvor god du er til sælge gennem billeder og ord.  

Kærligst,

Cathrine

Cathrine Petersen